دارویی

آیا مکمل غذایی باعث چاقی میشوند؟

blank

اگر بپرسید که رابطه مکمل غذایی با اضافه وزن چیست؟ پاسخ ما این خواهد بود که این دو مورد با هم رابطه مستقیم دارند! حال می خواهیم در مورد چگونگی این موضوع صحبت کنیم و شرایط را مورد بررسی قرار دهیم.

حقیقت امر این است که قرص های مولتی ویتامین روی افزایش اشتها تاثیر می گذارند. کسانی که نگران افزایش وزن خود باشند معمولاً به سراغ مکمل غذایی نمی روند. اما این موضوع جنبه دیگری هم دارد. در واقع یک سری مکمل ها و ویتامین ها هستند که قرار است بدن شما را از خشکسالی نجات دهند! کسانی که خود را از ویتامین ها محدود می کنند معمولاً با کمبود ویتامین همراه هستند.

کمبود ویتامین به طور خاص منجر به بروز یک سری مشکلات می شود. مکمل های غذایی برای اهداف مختلفی استفاده می شود. مثلاً کسی که از کمبود وزن خود رنج می برد قطعاً می تواند از این مکمل ها استفاده نماید. این موضوع می بایست توسط پزشک مخصوص دنبال شود. برخی از مکمل ها برای چربی سوزی استفاده می شوند. هر یک از مکمل ها شرایط خاص خود را دنبال می کنند.

مکمل های غذایی برای چاقی

اگر وزن شما بسیار کم است و قصد دارید که در زمان مشخصی به وزن دلخواه خود برسید، قطعاً استفاده از مکمل غذایی می تواند به شما کمک زیادی کند. حقیقت امر این است که مکمل های غذایی برای چاقی شامی یک سری مواد غذایی ارزشمند هستند که سبب می شود وزن شما بهبود یابد.

این موضوع به طور کلی به افزایش وزن شما کمک زیادی می کند. در واقع به واسطه مکمل غذایی می توانید کالری بیشتری دریافت کنید. دریافت کالری بیشتر سبب افزایش وزن و چاقی می شود. میزان دریافت مکمل غذایی برای کسانی که از لاغری زیاد رنج می برند بر اساس وزن و قدشان سنجیده می شود.

افرادی که دچار کمبو و فقدان اشتها هستند معمولاً غذای کمتری مصرف می کنند. کمی اشتها سبب می شود که مواد غذایی دیرتر در بدنشان هضم شود. با جویدن طولانی غذا و نوشیدن مایعات سرد این حالت بدتر می شود و در نهایت عوامل روحی نیز روی ذهن افراد تاثیر می گذارد.

عمل هضم به واسطه نفخ و گاز معده و همینطور کاهش حس چشایی کاهش می یابد و در نهایت شخص احساس کمبود انرژی می کند. کاهش اشتها سبب می شود که وزن کمتر شود و در نهایت شخص با افزایش اشتها همراه باشد. مثلاً احساس سیری، افسردگی، استفراغ و تهوع و اشکال در بلع مواد غذایی همگی بخش مهمی از عوارض لاغری بیش از حد هستند.

 

مکمل تقویتی برای ثابت نگه داشتن وزن

blank

همه مکمل های غذایی منجر به چاقی نمی شوند. این موضوع بستگی به انتخاب شما دارد. بگذارید موضوع را به شکل دیگری دنبال کنیم. فرض کنید که شما دوره های رژیم را پشت سر گذاشته اید. در این دوره ها می توانید شرایطی ایجاد کنید تا بهترین موقعیت در اختیار شما قرار بگیرد. یک سری مکمل غذایی با کیفیت وجود دارد که کمک می کند تا وزن شما ثابت باقی بماند.

در واقع مکمل های غذایی در این زمینه فقط وظیفه دارند که ویتامین لازم به بدن را تامین کنند در نهایت شما وزن مورد نظر خود را حفظ می کنید بدون اینکه مشکلی برایتان ایجاد شود. این موضوع به نوبه خود اهمیت بسیار زیادی دارد و سبب می شود که شخص بتواند اندام ایده آل خود را داشته باشد. مکمل های غذایی در سبک های متنوعی عرضه می شوند. برخی از سبک ها نسبتاً گران هستند و برخی دیگر بسیار ارزانتر عرضه می شوند.

 

مکمل غذایی در چه صورت سبب چاقی می شود؟

مکمل غذایی زمانی سبب افزایش وزن می شود که اشتهای شما را بیشتر کند. دقت کنید که مصرف مکمل هایی که شامل ویتامین B و همینطور زینک مخصوص هستند سبب افزایش اشتها نیز می شوند و گرسنگی را در فرد بیشتر می کنند.

زمانی که گرسنگی شخص بیشتر شود در نهایت دیده می شود که شخص علاقه زیادی به غذا خوردن پیدا می کند و بیش از حد معمول غذا می خورد. در واقع به او ولع غذا خوردن دست می دهد و وقت و بی وقت به دنبال غذا خوردن است. چنین سیستمی سبب می شود که شخص دچار چاقی شود.

بنابراین نوع مکمل غذایی بسیار مهم است. از سوی دیگر کسانی که از مکمل غذایی دارای ویتامین آ استفاده می کنند، می توانند برای کاهش وزن امیدوار باشند. این مکمل ها برای تقویت مو و سلامت پوست است.

در واقع مکمل غذایی شامل ویتامین آ کمتر برای چاقی یا لاغری استفاده می شود. این ویتامین سبب می شود که سطح متابولیسم بدن شخص بیشتر شود. این ویتامین از دو منبع گیاهی و حیوانی تامین می شود.

مکمل غذایی که شامل آنتی اکسیدان قوی است می تواند یک موقعیت بی نظیر فراهم سازد. این خاصیت سبب می شود که رادیکال های آزاد از بین بروند و به طور کلی روی سلول های بدن از جمله پوست و مو تاثیر گذاشته می شود. از سوی دیگر آنتی اکسیدان ها نیز سبب پاکسازی مواد زائد در سیستم گوارشی می شوند و در نهایت شرایط خاص خود را ایجاد می کنند.

 

رعایت نکات در استفاده از مولتی ویتامین ها

blank

در صورتی که قصد استفاده از مکمل غذایی دارید می بایست بدانید که هدف اصلی تان در استفاده از این مکمل ها چیست. برخی از مکمل ها تشکیل شده از پروتئین ها و کربوهیدراتها هستند. برخی دیگر برای پردازش چربی و … استفاده می شوند.

مکمل هایی که از محصولات سالم بهره می برند می توانند در بدن شخص بهترین شرایط را ایجاد کنند. در یک مسیر درست و اصولی باید بدانید که بسیاری از مکمل ها شامل رویکرد مصرفی خوب و قابل قبول هستند. سوخت و ساز پروتئین نیز بخش مهمی از این مکمل ها محسوب می شود.

دقت کنید که برخی از مکمل ها روی ذهن انسان نیز تاثیر می گذارند. گاه این تاثیر به قدری زیاد است که سبب می شود تا افزایش اشتها ایجاد شود. در مصرف مکمل غذایی نباید خودسرانه اقدام کرد و بهتر است، همه چیز کاملاً اصولی و قابل قبول دنبال شود. مکمل های غذایی هر یک دارای کیفیت مخصوصی هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *