دارویی

معرفی بهترین مکمل برای کودکان

مکمل برای کودکان

استفاده از مکمل برای کودکان از همان بدو تولد تا رسیدن به سن بلوغ، امری ضروری محسوب می ‌شود. بدن کودکان نیاز به املاح معدنی و ویتامین ها، مانند بزرگسالان دارد. با توجه به اینکه کودکان معمولاً نسبت به بزرگسالان حساسیت بالاتری برای مصرف غذا و ویتامین های مختلف دارند، استفاده از مکمل برای بچه ها کمک می‌کند تا در صورتی که رژیم غذایی نتواند نیازهای بدن آن ها را به خوبی تامین کند، اثرگذاری مثبتی از خود نشان دهند.

پزشکان و متخصصان همواره تاکید می‌کنند که با خرید مکمل برای بچه ها و مصرف آن ها به شکل صحیح، تمام موارد و مشکلاتی که ممکن است برای آنها به وجود بیاید را برطرف نمایید. به عنوان مثال مکمل‌هایی امروزه در بازار عرضه شده که تاثیر فوق العاده ای بر افزایش قد کودکان خواهند داشت. علاوه بر این به منظور بالا آوردن استحکام و قوای بدنی کودکان، استفاده از مکمل‌های کلسیم همراه شیر و مواد غذایی دیگر کمک می‌کند تا در این زمینه نیز بتوانید به کودک خود کمک نمایید.

آیا مصرف مکمل برای کودکان واجب است؟

معرفی بهترین مکمل برای کودکان

معمولاً با توجه به اینکه کودکان رژیم غذایی متعادل و سالمی دارند، نیاز به مصرف مکمل خواهند داشت. کودک از همان آغاز زندگی و هنگامی که یک طفل شیرخوار است باید از مکمل های مختلفی مانند مکمل ویتامین A و D استفاده نماید. گاهی اوقات کودکان میل چندانی به مصرف مواد غذایی و پروتئین ندارند. به همین علت می توانید از مکمل جهت افزایش وزن کودکان استفاده کرده و مطابق با نظر پزشک و فرد متخصص، از محصولات استاندارد استفاده نمایید.

چرا کودکان باید مکمل مصرف کنند؟

همانگونه که عنوان کردیم کودکان به واسطه اینکه نمی توانند از طریق خوراکی های مختلف، املاح مورد نیاز و ویتامین های بدن را تامین کنند، باید با مصرف مکمل بتوانند بخش زیادی از نیازهای بدن را پاسخگو باشند. کودکان زیر ۵ سال با توجه به اینکه معمولاً در مصرف مواد غذایی میل چندانی ندارند، از مکمل‌هایی استفاده کرده تا کمبود ید، ویتامین ‌های A، B و D و همچنین فقر آهن در بدن را بتوانند برطرف کنند. شرایطی که موجب می‌شود با استفاده از مکمل برای کودکان به خوبی بتوانید رشد آنها را کنترل کرده و مواد مورد نیاز بدن آن‌ها را تامین نمایید. در کنار مکمل های نام آشنایی مانند زینک پلاس، مینادکس، سانستول و ب کمپلکس، برخی دیگر از مکمل ها مانند آرژنین و کلسیم نیز به عنوان موارد ضروری برای مصرف همواره مورد تاکید قرار می‌گیرند.

کدام مکمل برای کودک ضروری است؟

در حالت کلی می‌توان گفت که انواع ویتامین ها، آهن، کلسیم، منگنز و روی در بدن کودکان باید تامین شوند. به همین علت مکمل های مختلفی در بازار عرضه شده و می توانید با خرید آن ها و استفاده صحیح به خوبی نیاز بدن کودکان را برطرف کنید. مکمل ویتامین A و D برای کودکان موجب می شوند که علاوه بر تقویت بینایی و بهبود سیستم ایمنی، به خوبی برای تکامل گلبول های قرمز و سفید خون نیز عملکرد خود را نشان دهند. برخی دیگر از مکمل ها که برای کودکان ضروری محسوب می شوند، گزینه های زیر خواهد بود.

مکمل زینک

اگر به دنبال استفاده از بهترین مکمل برای کودکان خود هستید، باید مکمل زینک را به عنوان یک نیاز ضروری در نظر بگیرید. زینک یا روی یک عنصر مورد نیاز برای سلامتی کودکان محسوب می شود. مکمل زینک کمک می کند که رشد کودکان حالت نرمال گرفته و به خوبی بتوانند از فواید تغذیه ای آن بهره مند شوند. با توجه به ترکیبات به کار رفته در مکمل زینک، کودکانی که از روی در بدن خود برخوردار نباشند، معمولاً در خطر کاهش رشد قرار می گیرند. به همین علت استفاده از این مکمل برای کودکان به خوبی می‌تواند موجبات رشد آن ها را فراهم نماید.

مکمل آهن برای کودک

یکی دیگر از انواع مکمل برای کودکان که فواید سرشاری دارد، مکمل آهن به شمار می رود. با توجه به اینکه آهن به کودکان و نوزادان کمک می‌کند که در ساخت هموگلوبین به خوبی بتوانند عمل کنند، همواره تاکید می شود از همان بدو تولد از این مکمل برای خردسالان خود استفاده کنید. هموگلوبین موجود در خون این امکان را فراهم می کند که گلبول های قرمز خون افزایش یافته و به مبارزه در برابر آنمی یا کم خونی بپردازند. اگر از مکمل آهن برای کودک استفاده نکنید، ممکن است اکسیژن را به عضلات و ارگان های مختلف بدن نتواند به مقدار کافی برساند. مصرف این مکمل برای بچه ها در موارد مختلف کارساز خواهد بود. علاوه بر این، نوزادان برای رشد مغز خود نیاز به آهن دارند. اگر به دنبال افزایش هوش کودکان خود هستید، توصیه ما به شما استفاده از این مکمل برای خردسالان است.

مکمل ویتامین A و D برای کودکان

مکمل ویتامین A و D برای کودکان

بدون تردید اگر به دنبال بهترین مکمل برای کودکان باشیم، باید در گام اول به سراغ این مکمل ها برویم. مکمل های A و D به صورت قطره ای توسط کودک مصرف می شوند. اگر این مکمل برای بچه ها فراهم نشود، ممکن است در آینده با مشکلات عدیده ای مانند سوءتغذیه مواجه شوند. علاوه بر این ویتامین A به عنوان یک عنصر موثر در افزایش و بهبود سیستم ایمنی بدن و همچنین تقویت بینایی شناخته می شود. در کنار این موارد، کمبود ویتامین A در بدن ممکن است موجب کاهش رشد، اختلال در سیستم خون سازی و افزایش ابتلا به بیماری ‌های مختلف با توجه به کاهش قدرت ایمنی بدن شود. کمبود ویتامین دی نیز مشکلات عدیده ای در شیرخواران ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال راشیتیسم یا ریکتز از عوارض کمبود ویتامین دی در بدن شناخته می ‌شوند.

مکمل کلسیم برای کودکان

تامین کلسیم برای کودکان یک گام مهم جهت حفظ سلامت آنها شناخته می شود. با توجه به این که کلسیم نقش بسزایی در استحکام استخوان و قوای بدن دارد، تاکید می‌شود از این مکمل برای کودکان در کنار مواد غذایی طبیعی و سایر مکمل ها استفاده شود. حقیقتاً با توجه به اینکه برای تشکیل استخوان های قوی تنها یک فرصت دارید آن هم در زمان کودکی پیش روی شما قرار گرفته است، باید به خوبی بتوانید برای فرزند خود این مکمل را مهیا کنید.

کودکان از بدو تولد تا شش ماهگی نیاز به جذب کلسیم به صورت روزانه تا ۲۰۰ میلی گرم دارند. این موارد به مرور زمان بیشتر شده و نوجوانان ۱۸ ساله باید مقدار بیشتری از مکمل کلسیم استفاده کرده تا آن را به ۱۳۰۰ میلی گرم برسانند. در کنار کلسیم موجود در شیر، لوبیا سفید، ماست، پرتقال و اسفناج، می توانید از مکمل های قطره ای و یا دارویی برای کودکان استفاده نمایید.

مکمل آرژنین و تاثیر بر افزایش قد کودکان

استفاده از مکمل برای بچه ها  اهداف بالایی خواهد داشت. برخی از مکمل‌های مورد استفاده منجر به تقویت قوای دفاعی بدن می شوند. در این بین برخی دیگر به خوبی کمک می کنند تا در فرآیند خون سازی و تقویت گلبول های سفید و قرمز بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. در عین حال اگر به دنبال افزایش قد کودکان هستید، می توانید از مکمل آرژنین استفاده نمایید.

با توجه به این که آرژنین یک عامل مهم در رشد شناخته می‌شود و اسید آمینه های موجود در آن کمک می‌کنند تا آزادسازی هورمون رشد به خوبی انجام پذیرد. همواره تاکید می‌شود از این مکمل برای خردسالان به منظور افزایش قد آنها استفاده شود. در کنار این که برخی از مواد غذایی طبیعی از این اسید آمینه استفاده می کنند، ولی امروزه با خرید مکمل های آرژنین به خوبی می توانید این عمل را تقویت کرده و برای افزایش قد کودکان خود، اقدامات موثری انجام دهید. رشد قد در کنار تغذیه مناسب نیاز به استفاده از مکمل های با کیفیت خواهد داشت. با وجود اینکه می‌توان بیان کرد آرژنین به عنوان یک اسید آمینه غیرضروری شناخته می‌شود ولی نقش بسزایی که در رشد کودکان ایجاد می‌کند موجب شده که از آن به عنوان یکی از مهمترین مکمل ها برای کودکان نام برده شود.

مکمل جهت افزایش وزن کودکان

مکمل جهت افزایش وزن کودکان

یکی از نگرانی هایی که مادران همواره در نگهداری از کودکان به آن اشاره می کنند، عدم وزن گیری مناسب آنها شناخته می‌شود. معمولاً نوزادان باید چهار ماه پس از تولد خود بتوانند وزن خود را به دو برابر نسبت به روز تولد برسانند. اگر این وزن گیری به شکل مناسبی انجام نپذیرد نگرانی هایی برای والدین ایجاد می کند. به همین علت استفاده از مکمل برای خردسالان به عنوان مکمل غذایی جهت افزایش وزن، برای رفع این کمبود اثرگذاری بالایی خواهد داشت. در کنار اینکه شیر مادر به عنوان بهترین منبع برای افزایش وزن کودکان شناخته می شود، با مشورت کردن با یک پزشک و متخصص می توانید از مکمل های غذایی دیگر استفاده نمایید. به عنوان مثال پدیاشور یکی از محبوب ترین مکمل‌های غذایی شناخته می شود که به کودک برای افزایش وزن کمک خواهد کرد. فراموش نکنید انتخاب و خرید مکمل برای خردسالان نیاز به تجربه و تخصص بالایی داشته و مشورت گرفتن از پزشک در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

خرید انواع مکمل برای کودکان

اگر به دنبال خرید مکمل برای بچه ها هستید، شرایط مختلفی را در نظر گرفته و متناسب با نیاز آنها، به خرید مکمل های با کیفیت و کاربردی روی بیاورید. با توجه به اینکه امروزه طیف گسترده‌ای از مکمل ها برای کودکان در بازار عرضه می‌شوند، شناخت شما از انواع این محصولات و کاربرد آنها کمک می کند تا انتخابی صحیح داشته باشید. مجموعه ما در این زمینه به واسطه تجربه و تخصصی که دارد این امکان را فراهم کرده تا برای انتخاب و خرید انواع مکمل برای کودکان بتوانید از گزینه های با کیفیت و متناسب با وضعیت کودکان استفاده نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *