دارویی

معرفی بهترین مکمل برای سالمندان

معرفی بهترین مکمل برای سالمندان

استفاده از مکمل برای سالمندان کمک می‌کند تا دسته‌ای از این عزیزان که توانایی مصرف خوراکی های طبیعی را ندارند، به‌خوبی بتوانند با بهره مندی از مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن، خود را در مقابله با بیماری های مختلف در امان نگه دارند. مکمل های غذایی برای سالمندان امروزه به شکل های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. ممکن است مکمل ها دارای انواع ویتامین ها، اسیدهای آمینه، فیبر، مواد معدنی و آنزیم ها باشند. استفاده از مکمل برای سالمندان بسته به شرایط خاص و تحت نظر افراد وارد به این امر انجام می پذیرد. توجه داشته باشید که مکمل ها به گونه‌ای تولید می شوند که کمترین عوارض را برای این دسته از عزیزان به همراه داشته باشند.

مکمل برای سالمندان

در حالت کلی مکمل هایی که به عنوان مواد غذایی برای سالمندان مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند در رژیم غذایی آن ها علاوه بر تقویت بدن، از مشکلاتی مانند آرتروز یا پوکی استخوان نیز آن ها را در سلامت نگه دارند.

 

آیا مصرف مکمل برای سالمندان ضروری است؟

مصرف مکمل برای سالمندان در برخی مواقع ضرورت بالایی دارد. در عین حال بسیاری از سالمندان با توجه به توانایی های بدن خود و اینکه می‌توانند انواع خوراکی های طبیعی را مصرف کنند، نیاز به مصرف مکمل ندارند. مصرف غذاهای متنوع و سالم می‌تواند نیاز بدن آن ها را تامین کرده و با بهره مندی از انواع مواد معدنی و ویتامین ها به خوبی در این زمینه عملکرد خواهند داشت. با این حال برخی از سالمندان با توجه به عدم توانایی مصرف مواد غذایی مختلف، ترجیح می دهند با مصرف مکمل های غذایی، نیازهای بدن خود را تامین کنند. در حقیقت مکمل های غذایی به سالمندان کمک می کنند که مواد غذایی، انواع ویتامین و اسیدهای آمینه ای که از طریق مصرف غذای روزانه دریافت نمی کنند، به خوبی در اختیار آنها قرار داده شود.

برای استفاده مکمل برای سالمندان سعی کنید از یک پزشک مشورت گرفته و متناسب با نیاز بدن سالمندان عزیز، روی به خرید مکمل های مختلف بیاورید. با توجه به این که مکمل ها در شکل های مختلف عرضه می شوند، انتخاب محصولات باکیفیت و متناسب با نیاز سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. در نظر داشته باشید که مکمل های اورجینال اثرگذاری بسیار بالاتری دارند.

 

تغییر نیازهای بدن با افزایش سن

افزایش سن موجب می‌شود که بدن نیز دچار تغییراتی شود. به همین علت نیازهای تغذیه ای نیز متناسب با افزایش سن با تفاوت هایی همراه خواهد بود. خطر کمبود بسیاری از ویتامین ها و پروتئین ها در بدن ممکن است سالمندان را در معرض بیماری‌های خطرناک قرار دهد. به همین علت مکمل برای سالمندان به عنوان یک خوراکی ضروری در بسیاری از موارد شناخته می شود. خواه با مصرف مواد غذایی طبیعی نیازهای بدن آن ها را تامین کنید و یا ترجیح دهید که با استفاده از مکمل برای سالمندان، نیازهای بدن آن ها را برطرف نمایید.

به عنوان مثال افزایش سن به شدت اشتهای افراد را کاهش می دهد. به همین علت نیازهای تغذیه آنها نیز با چالش‌های همراه شده و برآورده کردن آن ها امری دشوار شناخته می‌شود. مکمل برای سالمندان علاوه بر مزایای گسترده‌ای که دارد به خوبی می تواند تغذیه آن ها را نیز کنترل کرده و منجر به حفظ سلامت بدن آن ها شوند.

 

بهترین مکمل ها برای سالمندان

در ابتدا بد نیست بدانید که انسان از بدو تولد تا دوران کهولت سن علاوه بر غذاهای طبیعی که مصرف می‌کند، ممکن است نیاز به مصرف مکمل هایی برای تامین نیازهای بدن داشته باشد. به همین علت مکمل برای سالمندان به عنوان یک نیاز ضروری شناخته می‌شود. بهترین مکمل ها برای سالمندان می توانند موارد زیر باشند.

 

مکمل ویتامین D برای سالمندان

همانگونه که می دانید ویتامین D که با نام ویتامین آفتاب نیز شناخته می شود، یک محلول در چربی محسوب می شود. بسیاری از افراد با قرار گرفتن در در مقابل نور خورشید، سعی در جذب این ویتامین دارند. در عین حال مواد غذایی بسیار کمی به صورت طبیعی از ویتامین D برخوردار هستند. شرایطی که موجب می شود برای رفع کمبود ویتامین دی در بدن، روی به مصرف مکمل ها آورده شود. سالمندان عزیز نیز که به شدت در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند، نیاز به استفاده از خوراکی هایی برای رفع این مشکل خواهند داشت. قرار گرفتن سالمندان در معرض نور خورشید ممکن است مشکلاتی برای آنها ایجاد کند. مطالعات نشان داده که مصرف مکمل برای سالمندان خصوصاً مکمل ویتامین D علاوه بر کاهش علایم افسردگی، می‌تواند به افزایش توده عضلانی، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین افزایش جذب کلسیم کمک فراوان کند.

 

مکمل کلسیم برای سالمندان

مکمل کلسیم برای سالمندان

 

اگر بخواهیم به معرفی بهترین مکمل برای سالمندان بپردازیم، بدون تردید کلسیم به عنوان یکی از گزینه ها در این رده قرار می‌گیرد. کلسیم به عنوان یک ماده ضروری در سلامت استخوان ها نقش کلیدی ایفا می کند. در این بین بد نیست بدانید که بانوان زمانی که با افزایش سن همراه می‌شوند، در معرض ابتلا به پوکی استخوان بیش از آقایان قرار می‌گیرند. مکمل کلسیم به خوبی می تواند برای افرادی که تامین کلسیم از طریق مصرف مواد غذایی برای آن ها مشکل است عمل کند. حفظ تراکم استخوان با مصرف مکمل کلسیم برای سالمندان به خوبی امکان‌پذیر است. فراموش نکنید که گاهی اوقات افراد مسن نیاز به مصرف آنتی اسیدها خواهند داشت. این شرایط موجب می‌شود که جذب کربنات کلسیم به شکل کافی در بدن آنها صورت نگیرد. از سوی دیگر عدم تحرک کافی سالمندان عزیز و کاهش هورمون های تستسترون و استروژن، اثر منفی بر تراکم استخوان گذاشته که نیاز به مصرف مکمل برای سالمندان را بیش از پیش احساس خواهیم کرد.

کلاژن

یکی از پروتئین های مورد نیاز برای سالمندان که در سراسر بدن مانند رباط ‌ها، عضلات، تاندون ها و پوست می توانید آن را مشاهده کنید، کلاژن نام دارد. افزایش سن در بدن منجر به کاهش تولید کلاژن می شود. به همین علت مکمل کلاژن برای افراد مسن به عنوان یک رژیم غذایی ایده‌آل شناخته می‌شود. مطالعاتی نشان می دهد که مکمل کلاژن به بهترین شکل سبب انعطاف پذیری پوست و آبرسانی به آن خواهد شد. مصرف مکمل برای سالمندان فواید گسترده‌تری خواهد داشت. به عنوان مثال کلاژن از مشکلاتی مانند درد و سفتی در بدن و آرتروز به خوبی جلوگیری می کند.

 

ویتامین B و C

ویتامین C به عنوان یک عامل مهم در متابولیسم و سیستم ایمنی بدن نقش خود را ایفا می‌کند. طبق گفته انجمن بینایی‌سنجی ایالات متحده آمریکا، بهترین گزینه برای سالمندان، مصرف قرص مولتی ویتامین و ویتامین سی خواهد بود. این مکمل برای سالمندان به خوبی موجب جلوگیری از بروز آب مروارید شده که کاهش بینایی را برای آن ها به همراه خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از افراد مسن با توجه به عدم تعادل در رژیم غذایی با کمبود ویتامین سی در بدن مواجه می شوند. علاوه بر این ویتامین B نیز به عنوان یکی از مکمل های مورد نیاز سالمندان باید به صورت مرتب مصرف شود. درطول روز اگر غذاهایی مانند تخم مرغ، گوشت، میوه ها، مرغ و سبزیجات مصرف شوند، قرص های مکمل ویتامین سی می توانند کمتر مورد استفاده قرار گیرند.

 

مکمل زینک

یکی از مواد معدنی ایده آل که برای سلامت عمومی بدن، تقویت سیستم ایمنی، تقویت پوست و مو و همچنین جلوگیری از بیماری هایی مانند پروستات نقش کلیدی ایفا می کند، زینک محسوب می‌شود. افزایش سن موجب می‌شود که سیستم ایمنی بدن تضعیف شده و این افراد با ریزش مو همراه شوند. علاوه بر این، پروستات به عنوان یکی از بیماری های شایع در سالمندان مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد می کند. مصرف مکمل زینک به عنوان یک راهکار اساسی برای جلوگیری از این مشکلات شناخته می‌شود.

 

آنتی اکسیدان ها

طیف گسترده‌ای از انواع مکمل برای سالمندان امروزه مورد استفاده قرار گرفته و به خوبی می توانند به عنوان جایگزین ایده آل برای مواد طبیعی شناخته شوند. برخی از بیماری ها به دلیل عدم مصرف مکمل های مناسب و تامین نیازهای بدن در سالمندان بروز پیدا می کند. سعی کنید از آنتی اکسیدان های مختلف مانند بتاکاروتن، ویتامین E و سلنیوم برای سالمندان تهیه کرده تا آن ها را از مشکلات متعدد بتوانید در امان نگه دارید.

 

پروبیوتیک ها و فیبر

مکمل برای سالمندان

 

 

دستگاه گوارش سالمندان نیاز به تقویت خواهد داشت. پروبیوتیک ها که اخیرا مورد توجه قرار گرفته اند، به خوبی می‌توانند برای تقویت دستگاه گوارش و روده عملکرد خود را نشان دهند. علاوه بر این تبدیل فیبر به اسیدهای چرب و حمایت ایده‌آل از سیستم ایمنی بدن توسط پروبیوتیک ها موجب می شود که از بیماری ها و مشکلات مختلفی بتوان جلوگیری کرد. استفاده از این مکمل برای سالمندان به مقدار مناسب و با تجویز توسط پزشک می‌تواند نقش موثری در سلامت دستگاه گوارش داشته باشد. با توجه به اینکه این مکمل ها اخیراً روانه‌ی بازار شده اند، سعی کنید در مصرف آن ها زیاده‌ روی نکرده و پس از مشورت با یک پزشک، روی به مصرف آن بیاورید.

 

پروبیوتیک ها و فیبر برای سالمندان

فیبر مورد نیاز بدن در غذاهایی مانند نخود فرنگی، غلات سبوس دار، نان و لوبیا یافت می شود. علاوه بر این میوه و سبزیجات نیز با بهره ‌مندی از فیبر به خوبی می توانند نیاز بدن را تامین کرده و موجب جلوگیری از بیماری های قلبی شوند.

 

سخن پایانی

همانگونه که عنوان شد، مکمل‌های مختلفی از بدو تولد تا کهولت سن باید مورد استفاده قرار گیرند. مکمل آهن، مکمل زینک، انواع ویتامین ها برای کودکان و سالمندان و مکمل کلسیم به عنوان مهمترین موارد همواره مورد بحث قرار گرفته اند. سعی کنید جهت انتخاب مکمل برای سالمندان از یک پزشک و فرد متخصص کمک گرفته تا بتوانید نیازهای کاربردی بدن این عزیزان را برطرف کنید. مجموعه ما به واسطه فعالیت گسترده‌ای که در این زمینه دارد، سعی کرده تمام شرایط را در نظر گرفته و انواع مکمل های مورد نیاز کودکان و سالمندان را در اختیار شما قرار دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *