دارویی

با مزیت ها و معایب بهترین داروهای موثر بر لاغری آشنا شوید!

داروهای موثر بر لاغری

چاقی به عنوان یکی از بیماری های شایع در میان بسیاری از مردم در کشورهای توسعه یافته است. متاسفانه، بسیاری از مردم به علت نداشتن تغذیه مناسب و مصرف غذاهای آماده و بدون ارزش غذایی، با مشکل چاقی و اضافه وزن مواجه شده اند. به هر حال نداشتن تحرک مناسب نیز باعث شده است که بسیاری از افراد علاوه بر چاقی، با چربی های شکمی نیز مواجه شوند. داروهای موثر بر لاغری می توانند برای رفع اضافه وزن و افزایش چربی سوزی مورد استفاده قرار گیرند.

امروزه مکمل های موثر بر کاهش وزن بسیار زیادی به تولید رسیده اند که هر کدام با ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارند، می توانند باعث کاهش وزن، افزایش چربی سوزی و کاهش توده های چربی در بدن شوند. اگر تا به حال قصد لاغری داشته اید، حتما در لیست داروهای موثر بر لاغری نام مکمل ال کارنیتین، مکمل CLA و همچنین داروی ارلیستات را شنیده اید. ولی شاید با تفاوت هر یک از این داروها آشنا نیستید. به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم سه داروی ذکر شده را با هم مقایسه کنیم و بگوییم کدام دارو برای کدام افراد بیشتر مناسب هستند؟!

 

داروهای لاغری واقعا موثر هستند؟

لاغری بدون ورزش

با توجه به اینکه چاقی و اضافه وزن می توانند عوارض بسیار زیادی را به دنبال داشته باشند، باید در همان ابتدا درمان شوند. چاقی می تواند ریسک ابتلا به سکته قلبی را افزایش دهد و یا باعث افزایش قند خون، ایجاد فشار خون و چربی خون در بدن افراد شود. به همین خاطر، چاقی باید در همان مراحل اولیه با روش های مناسب، درمان شود.

امروزه تعداد داروهای موثر بر لاغری کم نیستند و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد برای خرید داروهای موثر بر لاغری دچار تردید شوند. اول از همه باید بگوییم که این داروها می توانند باعث کاهش وزن شوند. ولی آیا لاغری بدون ورزش ممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که معمولا این داروها با کمک ورزش و رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب، باعث کاهش وزن می شوند. پس واقعیت این است که لاغری مناسب، از طریق مصرف یک دارو و بدون داشتن فعالیت بدنی مناسب امکان پذیر نیست. ولی به هر حال هر یک از داروهای موثر بر لاغری می توانند از طریق مکانیسم های خاصی، باعث کاهش وزن و کاهش توده های چربی در بدن شوند.

 

داروی ارلیستات؛ دارویی خاص برای کاهش وزن

داروی ارلیستات یکی از داروهای موثر بر لاغری است. این دارو می تواند خواص بسیار زیادی برای بدن و به ویژه برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند، داشته باشد. ولی مصرف بی رویه آن هم بسیار مضر خواهد بود. این دارو می تواند باعث مهار لیپاز در بدن شود. لیپاز در واقع، همان چربی هایی هستند که در بدن ذخیره سازی می شوند و می توانند باعث چاقی گردند.

این قرص با رفع جذب چربی های موجود در غذاها توسط روده کوچک و همچنین کمک به دفع این چربی ها از طریق مدفوع، می تواند باعث کاهش وزن و لاغری شود. قرص ارلیستات به عنوان یکی از بی عارضه ترین قرص های چربی سوز شناخته می شود که می تواند از تجمع چربی های اضافه در بدن جلوگیری کند.

طبق اطلاعات علمی و تحقیقات علمی مختلفی که برای مصرف داروی ارلیستات وجود دارند، مشخص شده است که این دارو به عنوان یک داروی موثر بر لاغری می تواند به مدت یک سال به اندازه ۵ درصد بیشتر از مقدار معمول، وزن افراد را کاهش دهد. اینجا یک نکته بسیار کلیدی برای مصرف این قرص وجود دارد و آن هم این است که این قرص حتما باید در کنار ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب مصرف شود. در غیر این صورت فایده ای برای بدن نداشته و حتی می تواند مضرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

 

نحوه مصرف داروی ارلیستات

قرص ارلیستات، از جمله داروهایی است که باید توسط پزشک متخصص تغذیه و یا هر نوع متخصص دیگری تجویز شود و به طور خودسرانه نباید از این دارو استفاده کرد. متاسفانه برخی از افراد، به دلیل اینکه برای لاغری عجله دارند، از این قرص برای کاهش وزن خودشان استفاده می کنند. این در حالی است که دوز مصرفی این دارو حتما باید توسط پزشک تعیین شود. ولی به هر حال یک استاندارد مشخصی برای مصرف این دارو وجود دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

  • نحوه مصرف قرص ارلیستات برای افراد بالای ۱۸ سال دچار چاقی

بزرگسالان در صورت نیاز به مصرف این دارو، می توانند روزانه ۱۲۰ میلی گرم از این قرص را به همراه وعده غذایی مناسب مصرف نمایند. طبق توصیه های پزشکان متخصص تغذیه ای، این قرص نباید بلافاصله بعد از یک وعده غذایی حاوی چربی زیاد استفاده شود. در واقع، این قرص باید در کنار یک وعده غذایی کم کالری استفاده شود تا کارایی مناسبی داشته باشد. ولی می توان قرص های تولید شده با نام ارلیستات بعد از غذا یا حدود یک ساعت بعد از مصرف غذا، میل کرد.

 

موارد مصرف قرص ارلیستات

مکمل ال کارنیتین

 

 

به طور کلی قرص ارلیستات برای سه مورد زیر استفاده می شود.

  • افرادی که در کنار ورزش مناسب و همچنین رژیم غذایی کم کالری، قصد لاغری دارند؛ می توانند از قرص ارلیستات استفاده کنند.
  • افرادی که دارای اضافه وزن بسیار شدید هستند، می توانند برای پیشگیری از فشار خون بالا، دیابت و چربی خون از این قرص طبق تجویز پزشک استفاده کنند.
  • بسیاری از افراد نیز طبق تجویز پزشک می توانند از این قرص برای تثبیت وزن خودشان استفاده نمایند.

 

توصیه هایی که باید برای مصرف ارلیستات بدانید!

متاسفانه با توجه به اینکه بسیاری از افراد تصور می کنند که مصرف ارلیستات بدون عارضه جانبی است، بدون تجویز کردن به یک سری از نکات مصرف اقدام به مصرف این قرص می کنند. ولی واقعیت این است که برای مصرف این دارو باید حتما به یک سری نکات توجه داشته باشید.

  • این قرص باید در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش مورد استفاده قرار گیرد تا کارایی و اثربخشی مناسبی داشته باشد.
  • بسیاری از افراد از یک رژیم غذایی بسیار چرب استفاده می کنند و بلافاصله بعد از آن اقدام به مصرف ارلیستات، می کنند تا چربی غذای خود را کاهش دهد و جبران کنند. این کار می تواند به سیستم گوارش افراد بسیار آسیب برساند.
  • مصرف ارلیستات می تواند باعث دفع یک سری از ویتامین ها در بدن شود. به همین خاطر، مصرف این قرص در کنار مولتی ویتامین های حاوی ویتامین های ضروری به ویژه ویتامین ای، ویتامین آ، ویتامین دی و … ضروری به نظر می رسد.
  • ارلیستات بیشتر برای افرادی که دارای چاقی و اضافه وزن شدید هستند، تجویز می شود و بهتر است افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند، از روش های دیگری برای کاهش وزن خودشان استفاده کنند.

 

عوارض جانبی ناشی از مصرف ارلیستات چیست؟

به هر حال داروهای شیمیایی می توانند عوارض جانبی خاصی برای بدن داشته باشند. ارلیستات به عنوان یک داروی شیمیایی شناخته شده که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد، ولی در صورتی که بی رویه و بدون رعایت کردن نکات ذکر شده، استفاده شود. عوارض جانبی خاصی را نیز به دنبال خواهد داشت.

به هر حال مصرف ارلیستات باید مطابق با نظر پزشک و در کنار رعایت کردن رژیم غذایی مناسب و بدون چربی زیاد، باشد. همچنین، افرادی که دارای منع مصرف از این دارو می باشند، نباید از ارلیستات استفاده کنند. در این صورت عارضه جانبی دیگری برای مصرف این محصول وجود نخواهد داشت.

 

موارد منع مصرف ارلیستات

ارلیستات می تواند برای برخی از افراد عوارض جانبی ایجاد کند. لذا افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، می بایست از مصرف این محصول خودداری کنند و یا با پزشک برای مصرف آن مشورت کنند. از جمله افرادی که باید در مصرف ارلیستات احتیاط بیشتری داشته باشند، شامل موارد زیر می باشند.

  • افرادی که از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند، باید حتما برای مصرف این دارو با پزشک مشورت کنند.
  • افرادی که از داروهای خاص مانند وارفارین، داروهای کنترل کننده فشار خون، داروهای بیماری های تیروئیدی و … استفاده می کنند، باید با پزشک برای مصرف این محصول مشورت کنند.
  • افرادی که دارای سندرم سوء جذب می باشند و یا به تازگی عمل پیوند عضو انجام داده اند، می بایست حتما با پزشک برای مصرف این قرص و دارو مشورت کنند.
  • افرادی که دارای اختلال خوردن می باشند (مانند دیابت، سنگ کلیه، کیسه صفرا، بیماری های تیروئیدی که باعث اختلال خوردن می شوند) می بایست با پزشک خودشان برای مصرف ارلیستات مشورت کنند.
  • داروی ارلیستات نباید بدون مشورت پزشک در دوران بارداری و شیردهی، استفاده شود.

 

مکمل ال کارنیتین؛ مکملی بسیار عالی برای چربی سوزی و کاهش وزن

اگر تا به حال به فکر لاغری و کاهش وزن بوده باشید، حتما نام مکمل ال کارنیتین را به عنوان یک مکمل چربی سوز شنیده اید. این مکمل های دارای اسید آمینه ای به نام ال کارنیتین می باشند. اسید آمینه ال کارنیتین به صورت طبیعی در بدن یافت می شود و عمدتا نیازی به مصرف آن نخواهد بود. ولی در زمانی که نیاز به چربی سوزی بیشتر است، می توان اقدام به مصرف این اسید آمینه از طریق مکمل های تغذیه ای کرد.

اسید آمینه ال کارنیتین می تواند باعث از بین سلول های چربی شود و سلول های چربی را به میتوکندری های سلولی انتقال دهد. پس از آن سلول های چربی به انرژی تبدیل می شوند و می سوزند. به همین خاطر با مصرف این اسید آمینه چربی سوزی افزایش پیدا می کند.

این اسید آمینه مکانیسم بسیار جالبی دارد. ال کارنیتین از تجمع چربی های اضافه در بدن جلوگیری کرده و می تواند چربی ها را به اسیدهای چرب تبدیل کند و سپس با منتقل کردن اسیدهای چرب به میتوکندری های سلولی، باعث سوختن آن ها شود. سوختن اسیدهای چرب موجود در میتوکندری باعث تولید انرژی در بدن می شود. پس مصرف مکمل ال کارنیتین هم باعث چربی سوزی شده و هم می تواند انرژی مورد نیاز در هنگام انجام فعالیت های بدنی را تامین کند.

 

موارد مصرف مکمل ال کارنیتین

مکمل CLA

 

مکمل ال کارنیتین را می توان به عنوان یکی از داروهای موثر بر کاهش وزن شناخت. این مکمل به غیر از اینکه می تواند باعث چربی سوزی و جلوگیری از تجمع چربی در بدن شود، خواص بسیار زیادی دارد و در موارد بسیار زیادی قابل مصرف می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • کمک به پیشگیری از خستگی های عضلانی بعد از انجام تمرین های ورزشی
  • پیشگیری از تحلیل رفتن عضلات بدن در کنار لاغری
  • دارای اثرات آنتی اکسیدانی و بهبود سلامت عمومی بدن
  • موثر در تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر در سنین بالا
  • کمک به تقویت بافت عضلانی و افزایش قدرت و استقامت بافت های عضلانی

 

نحوه مصرف مکمل های ال کارنیتین

اگرچه اسید آمینه ال کارنیتین به صورت طبیعی در بدن وجود دارد، ولی به هر حال مصرف آن باید توسط تجویز پزشک صورت گیرد. ولی به هر حال بسیاری از مربیان ورزشی برای کاهش وزن و افزایش چربی سوزی توصیه به مصرف مکمل های ال کارنیتین می کنند. مصرف ال کارنیتین نباید بیش از حد صورت گیرد. پس آشنایی با دوز روزانه مصرف این اسید آمینه، ضروری است.

  • ال کارنیتین می تواند حداکثر ۲ تا ۴ گرم در روز استفاده شود. ولی به هر حال، مصرف کمتر آن بی عارضه خواهد بود.
  • بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند که این مکمل با شکم خالی مصرف شود. ولی به هر حال نحوه مصرف مکمل ال کارنیتین می تواند بسته به نوع برنامه ورزشی و رژیم غذایی افراد متفاوت باشد.
  • بهتر است که در ابتدا دوز کمی از ال کارنیتین را استفاده کنید و سپس دوز آن را افزایش دهید.

 

توصیه های مصرف مکمل های حاوی ال کارنیتین

مکمل های حاوی ال کارنیتین می توانند برای طیف وسیعی از بزرگسالان استفاده شوند و عوارض جانبی خاصی را به دنبال نخواهند داشت. ولی در موارد خاصی توصیه می شود که افراد به یک سری نکات و توصیه های مصرف برای این مکمل ها توجه داشته باشند.

  • اسید آمینه ال کارنیتین نباید برای افرادی که دارای کم کاری تیروئید می باشند، استفاده شود.
  • اسید آمینه ال کارنیتین برای افرادی که دارای نارسایی کلیه می باشند و دیالیز می شوند، منع مصرف دارد.
  • مادران باردار و شیرده، حتما باید با پزشک خودشان برای مصرف مکمل های تغذیه ای حاوی ال کارنیتین مشورت کنند.
  • مکمل های تغذیه ای حاوی ال کارنیتین باید در کنار رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی خاص استفاده شوند.

 

آیا مکمل های ال کارنیتین برای بدن مضر  هستند؟

داروی ارلیستات

هر یک از داروهای موثر بر لاغری، می توانند عوارض خاصی را به دنبال داشته باشد. مکمل ال کارنیتین به عنوان یکی از داروهای موثر بر لاغری، جزء بی خطرترین داروهای موثر بر لاغری و کاهش وزن است. ولی نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که مکمل های حاوی اسید آمینه ال کارنیتین اگر با توجه به نکات و توصیه های ذکر شده مصرف شوند و از طرفی افراد در کنار ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب از این مکمل ها مصرف کند، بدن با مشکل و یا عارضه جانبی خاصی مواجه نخواهد شد.

ولی طبق اطلاعات موجود مصرف ال کارنیتین می تواند در موارد بسیار محدودی باعث ایجاد عوارض گوارشی خفیف مانند درد شکمی و یا احساس تهوع شود. البته مصرف بیش از اندازه ال کارنیتین می تواند باعث بروز بی اشتهایی عصبی شود. پس مصرف بیش از حد آن نیز مضر خواهد بود.

 

مکمل CLA؛ مکملی برای کاهش وزن و لاغری

مکمل CLA در گروه داروهای موثر بر لاغری قرار می گیرد که از طریق مکانیسم خاصی باعث کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می شود. این مکمل های تغذیه ای در انواع مختلفی وجود دارند و می توانند با دوز روزانه مشخص برای بزرگسالان استفاده شوند.

CLA در واقع، یک اسید چرب طبیعی در بدن است که در برخی از مواد غذایی نیز یافت می شود. این اسید چرب می تواند متابولیسم چربی ها را افزایش دهد و باعث کاهش میزان چربی در بدن شود. این اسید چرب می تواند باعث مهار کردن آنزیمی به نام آنزیم لیپوپروتئین لیپاز شود. جالب است که بدانید این آنزیم باعث ذخیره سازی چربی در بدن می شود. پس CLA با مهار کردن آنزیم لیپوپروتئین لیپاز، از ذخیره شدن چربی در بدن جلوگیری کرده و می تواند باعث کاهش چربی در بدن شود.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهمی که برای مکمل های تغذیه ای حاوی CLA وجود دارد این است که این مکمل ها علاوه بر چربی سوزی، باعث افزایش استقامت عضلات و بهبود عضله سازی نیز می شوند. از طرفی CLA می تواند احساس گرسنگی را سرکوب کند و از این جنبه نیز باعث لاغری شود.

 

موارد مصرف مکمل سی ال ای چیست؟

مکمل های سی ال ای به عنوان یکی از بهترین داروهای موثر بر لاغری و کاهش وزن می باشند که خواص بسیار متنوعی دارند. اگرچه مکانیسم اصلی این مکمل ها، چربی سوزی است. ولی به هر حال مکمل های سی ال ای در موارد بسیار متنوعی قابل مصرف هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • کمک به کاهش کلسترول و چربی خون
  • موثر در افزایش عضله سازی و بهبود قدرت عضلات بدن
  • موثر در افزایش بافت عضلانی بدون چربی و کاهش وزن اصولی
  • کمک به کاهش خطر تحلیل رفتن عضلات در هنگام لاغری

 

نحوه مصرف مکمل های CLA

مکمل های موثر بر کاهش وزن

 

مکمل های CLA باید مطابق با نظر پزشک و در صورت نیاز مصرف شوند. ولی به هر حال بدن به دوز مشخصی از این اسید چرب نیاز دارد. دوز مناسب مصرف سی  ال ای در روز ۱ تا ۲ گرم است. ولی می توان کمتر از این اسید چرب استفاده نمود. به هر حال مصرف کمتر آن برای بدن بی خطر است و اثربخشی خوبی را ایجاد می کند.

معمولا توصیه می شود که مکمل های CLA قبل از غذا مصرف شوند. دوز مصرفی هر یک از محصولاتی که حاوی سی ال ای می باشند، توسط پزشک تعیین می شود و می تواند متفاوت باشد. به هر حال می توان روزانه  ۱ الی ۲ عدد از کپسول های CLA را قبل از غذا مورد استفاده قرار داد. معمولا کپسول های این مکمل به صورت سافت ژلی به تولید می رسند و بلع راحتی دارند.

 

توصیه های مصرف مکمل های CLA

مکمل های CLA یکی از بهترین مکمل هایی است که برای لاغری و کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. این مکمل باعث افزایش چربی سوزی شده و می تواند کلسترول و تری گلیسیرید خون را نیز کاهش دهد. در صورتی که قصد مصرف مکمل های CLA به عنوان یکی از داروهای موثر بر لاغری دارید، می بایست به یک سری نکات و توصیه های مصرف توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • این مکمل باید به همراه ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب مصرف شود تا اثربخشی مناسبی داشته باشد.
  • اسید چرب CLA می تواند بر متابولیسم گلوکز و لیپیدها نقش موثری را داشته باشد. به همین خاطر افرادی که داروهای کاهنده فشار خون، چربی خون و قند خون استفاده می کنند، می بایست حتما برای مصرف این مکمل ها با پزشک مشورت کنند.
  • برخی از مطالعات نشان داده اند که مکمل های CLA می توانند شیر مادر را تغییر دهند و عوارضی برای مادران باردار و شیرده داشته باشند. پس مصرف این مکمل ها در هنگام شیردهی و بارداری توصیه نمی شود.
  • افرادی که دارای بیماری دیابت می باشند، بهتر است از این مکمل ها استفاده نکنند. زیرا مکمل های حاوی CLA می توانند بر ترشح انسولین در خون تاثیر بگذارند و باعث ایجاد اختلالاتی شوند.
  • مطالعات مشخص و دقیقی در رابطه با اینکه CLA می تواند باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شود، مشخص نشده است. حتی برخی از پژوهش ها دارای اطلاعاتی هستند که نشان می دهند مصرف سی ال ای در بیماران قلبی و عروقی ضرر دارد. پس افرادی که دارای بیماری های قلبی و عروقی می باشند، می بایست از مصرف این محصول خودداری کنند.

 

مضرات و معایب مصرف CLA برای بدن

مکمل های سی ال ای را می توان به عنوان یکی از بی ضررترین داروهای موثر بر لاغری شناخت. با توجه به اینکه اسید چرب CLA جزء اسیدهای چربی است که به صورت طبیعی در بدن یافت می شود، پس مصرف آن برای بدن مضر نخواهد بود. همچنین، مصرف  این اسید چرب به صورت خوراکی به خوبی توسط بدن تحمل می شود.

فقط برای افرادی که دارای سیستم گوارشی حساسی می باشند، مصرف مکمل های CLA می تواند باعث احساس سنگینی در معده، احساس تهوع، درد شکم و … شود که البته فرم خفیف این مشکلات ایمن است و مشکلی را برای سلامتی افراد ایجاد نمی کند.

 

نتیجه گیری؛ کدام مکمل تغذیه ای برای شما و لاغری مناسب تر است؟

در این مقاله سعی شد که سه داروی موثر بر لاغری شرح داده شوند تا افراد در صورت نیاز به لاغری بتوانند از این داروها به عنوان یک روش کمکی استفاده کنند. دقت داشته باشید که هر یک از داروهای موثر بر لاغری می توانند در کنار رعایت کردن رژیم غذایی مناسب و همچنین، ورزش مورد استفاده قرار گیرند تا اثربخشی مطلوبی داشته باشند.

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کدام مکمل ها و داروهای موثر بر لاغری معرفی شده، می توانند برای ما مناسب تر باشند؟ در پاسخ به این سوال افراد را به سه دسته تقسیم بندی می کنیم.

  • افرادی که می خواهند به تناسب اندام برسند!

بسیاری از افرادی که قصد استفاده از داروهای موثر بر لاغری دارند، اصلا دارای شاخص توده بدنی (BMI) بالا نیستند و یا شاخص توده بدنی آن ها فقط کمی بالا است. این افراد بیشتر تمایل دارند که چربی های موضعی بدن خودشان مانند چربی های دور شکم و پهلوها را آب کنند.

به این افراد توصیه می شود که از مکمل های ال کارنیتین یا CLA استفاده کنند؛ ولی نه بدون ورزش! اگر می خواهید به تناسب اندام برسید، حتما در کنار مصرف این مکمل های چربی سوز، یک برنامه ورزشی مناسبی داشته باشید.

  • افرادی که قصد کاهش وزن کمی دارند!

دومین گروه افرادی هستند که قصد کاهش وزن بسیار کمی دارند. به طور مثال شاخص توده بدنی آن ها کمی بالا است و نیاز دارند که حدود ۲ الی ۵ کیلو لاغر کنند. این افراد می توانند در کنار داشتن رژیم غذایی مناسب، از مکمل های تغذیه ای حاوی ال کارنیتین و یا CLA مصرف کنند.

امروزه برخی از مکمل های تغذیه ای هم دارای ال کارنیتین می باشند و هم دارای CLA! این مکمل ها می توانند اثربخشی مناسب تری داشته باشند و باعث کاهش وزن بیشتری شوند. البته در هنگام مصرف هر یک از این مکمل ها، به منع مصرف ها توجه داشته باشید.

  • افرادی که دارای چاقی و اضافه وزن زیادی هستند!

در صورتی که دارای چاقی و اضافه وزن زیادی هستید، در گروه سوم قرار می گیرید. برخی از افراد اضافه وزن بالایی دارند و شاخص توده بدنی آن ها به گونه ای است که دارای بیش از ۱۰ کیلو اضافه وزن هستند. همچنین از چربی های اضافه نیز رنج می برند و نیاز به مصرف داروهای موثر بر لاغری قوی تری دارند. داروی ارلیستات یکی از بهترین داروها برای افرادی است که چاقی بیش از اندازه ای دارند.

این افراد باید در کنار داشتن رژیم غذایی کم کالری و کم چربی از این دارو استفاده کنند. این دارو بیشتر برای افرادی که در کنار چاقی، از دیابت و چربی خون بالا هم رنج می برند، استفاده می شود. موضوع حائز اهمیتی که برای این دارو وجود دارد این است که مصرف این دارو باید در کنار رعایت کردن برنامه ورزشی صورت گیرد تا اثربخشی مطلوبی را به جای بگذارد.

البته افرادی که دارای اضافه وزن بسیار زیادی هستند، می توانند از مکمل های CLA و یا مکمل های ال کارنیتین استفاده کنند. ولی داروی ارلیستات برای این افراد مناسب تر است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *